Sunday, January 23, 2011

pilihan die

dengar lagu ni ye! ;)
"tulus hati mu buka mataku
tegar jiwamu hapus raguku
membuncah di hati
harapan nan suci menyatukan janji"

bukan senang hidup lurus. kalau-kalau bercerite tak habis sebab sibuk dengan keinginan. "oh tidak..ape aku merepek ni..hehe". entahlah manusie, kadang-kadang gembire lupe plak asal gembire. 'tapi aku bukan perampas' (hahaha..nk mention gk, xkire#$%^&*).

perjalanan hidup. siape tau? mane ade..ahli nujum pun xbenar, lagi lah ahli silap mate. hmmmm..jangan mendabik rase diri dan xcukup ayat memaki orang. kan xbaik..an an an..(cm doraemon lak dah..hehe)

pilihan hidup. siape sangke pilihan hidup? hmmm..boleh lah gak di agak. tp mase baby dulu sangke ke sekarang kite jadi mcm sekarang.jdi doctor,engineer,cikgu dan sebagainye..huhuhu. kucing je leh tau rupe die.tu pon mak kucing zaman sekarang pon slalu salah anak. yela.sekarang dah bnyk sgt kucing kt m'sie ni kot. haih,merepek2 lagi.. ;) xsalah die memilih siape untuk hidup die. susah atau senang takdir kehidupan pasti susunan Tuhan yg Maha Pengasih dan Penyayang.

perampas!.. wah. best ke jadi perampas? ok, saye jwb.. ermmm, best la gak. ade yg sibuk cerite psl kite. sibuk mengate kite. sibuk memerli kite. sibuk memaki hamun kite. sibuk je orang-orang berkenaan kerane kite. kehkehkeh.. janganlah salah faham dan senang-senang meletak hati paling penting di damping syaitan. merampas hak semule hanyalah tertelak di tangan Tuhan yang maha mengetauhi. die yang memiliki segale-galenye. bagi kite semue hanye pemilikan sementare, ataupun pinjaman semate..hehehe :))

*perjalanan masih panjang kalau Tuhan beri umur utk kite di sini.
*pilihan hidup mungkin xkan pernah pasti sampai mati.
*bersyukur dan redha itu penting ;)

"tiade niat menabur janji,
mengharap kasih kamu memberi,
tiade tempat memberi hati,
hanye pade Die, Illahi".

2 comments:

naz said...

perjalanan panjang tapi kita rasa pendekkk je kan :)

syahkilla said...

hehe... yup, smu berlalu mcm tu je. hmmmmm..hidup ni istimewa actually..

btw, thanks ;)