Sunday, April 25, 2010

sekolah saya kat rumah

"bangun, pergi sekolah" kata-kata yang setiap hari aku dengar tapi aku tak pernah rasa nak pergi sekolah. "huhuhu...nak menangis la" selalu yang ada dalam hati aku. hati langsung tak ada untuk pergi sekolah. tapi pagi hari mesti aku bangun dan terus mandi tapi dengan pergerakan yang sangat perlahan, macam siput. nanti baju aku pun menunggu untuk dipakai aku. "huhuhu...tak nak sekolah..." mulalah aku menangis sedikit. "pergi sekolah .." ayat ini tak pernah tak ada setiap pagi. aku pun berjalan, berjalan perlahan dan terus perlahan. aku nak jam berjalan laju dan menunjukkan pkul 7.40pagi, supaya aku tak yah pergi sekolah. tapi perlahan aku jalan sama lah perlahan jam berjalan. "huuhuuhuu..." aku pun nangis. tak nak sekolah, tak nak! tapi aku mesti terpaksa pergi juga, sebab kene marah..hahaha. begitulah setiap pagi untuk orang tak nak sekolah... aku (=...

No comments: